TERMENI SI CONDITII DE VANZARE
Preambul
In scopul prezentilor Termeni si Conditii Generale de Vanzare (denumiti in continuare „TCV” sau „Termeni si Conditii de Vanzare”), cumparatorul si Sephora sunt numiti in mod individual Partea si colectiv Partile.
In calitate de membru al unei retele de distributie selectiva, SEPHORA vinde produsele prezentate pe site-ul sau numai cu amanuntul si catre consumatori finali.
Achizitiile efectuate online sunt astfel rezervate clientilor privati ce nu sunt profesionisti, pentru uzul personal (sau pentru cadouri in cadrul cercului familial). In consecinta, inainte de finalizarea Comenzii, Cumparatorul declara ca achizitionarea produselor de pe site nu are nicio legatura cu vreo activitate profesionala, ci se limiteaza la o utilizare strict personala.
Sephora poate anula ori refuza orice Comanda care nu corespunde unei vanzari cu amanuntul in conditiile prevazute in Art. 3.4 ale acestor TCV.
Articolul 1 – Obiect
Termenii si Conditiile de Vanzare (in continuare „TCV”) au ca obiect, pe de o parte, informarea oricarui eventual Cumparator despre conditiile si modalitatile in care vanzatorul (denumit in continuare „SEPHORA” sau „Vanzatorul”) vinde si livreaza produsele comandate, iar pe de alta parte, stabilirea drepturilor si obligatiilor Partilor in cadrul procesului de vanzare a produselor de catre SEPHORA consumatorului (denumit inainte si in continuare si „Cumparatorul”). Acestea se aplica, fara restrictii sau rezervari, tuturor vanzarilor de produse oferite de Sephora pe site-ul sau accesibil:
- prin internet la adresa www.sephora.ro;
- prin serviciile „Appstore” si „Playstore” sub forma unei aplicatii mobile destinate utilizarii pe dispozitive iOS si Android compatibile:
(In continuare denumite In mod colectiv „Site”).
Prin urmare, faptul ca un Cumparator comanda un produs comercializat pe Site presupune acceptarea deplina si integrala a Termenilor si Conditiilor de Vanzare, despre care Cumparatorul declara ca a luat cunostinta anterior plasarii Comenzii.
SEPHORA isi rezerva dreptul de a modifica in orice moment Termenii si Conditiile de Vanzare. Cu toate acestea, Condtiile Generale de Vanzare aplicabile unei Comenzi sunt cele acceptate de Cumparator in momentul plasarii Comenzii sale.
Termenii si Conditiile de Vanzare (in continuare „TCV”) se completeaza cu prevederile cuprinse in Conditiile Generale de Utilizare a Site-ului „Prelucrarea Datelor cu Caracter Personal” si „Politica de Utilizare a Cookie-urilor”.
Articolul 2 – Identificarea Societatii
Denumire: SEPHORA COSMETICS ROMANIA S.A.
Adresa sediului social: mun. Bucuresti, Sectorul 3, Splaiul Unirii, nr. 165, Complexul de birouri “Timpuri Noi Square”, Cladirea TN Offices 2, Etaj 7. Adresa punctului de lucru ales pentru corespondenta privind comertul electronic: FM LOGISTICS ROMANIA SRL / SEPHORA Str. Bradului, nr. 57, sat Dragomiresti-Deal comuna Dragomiresti-Vale, jud Ilfov, 077095
Tara: ROMANIA
Telefon: 031 432 8880
E-mail: suportclienti@sephora.ro
Pentru orice intrebare legata de produse sau de o Comanda, Cumparatorul poate contacta echipa Sephora apeland Serviciul Clienți la +4 031 432 8880 (serviciu gratuit + prețul apelului daca este cazul), in orele de functionare ale serviciului indicate in Articolul 12 din prezentele TCV.
Articolul 3 – Incheierea contractului si comenzile
3.1 Tarife
Pretul pentru vanzarea online a produselor de pe Site-ul SEPHORA, exprimate in lei (RON), sunt cele in vigoare in momentul plasarii Comenzii de catre Cumparator. Pretul de vanzare al produselor poate fi modificat de SEPHORA in orice moment, insa pretul nu poate fi modificat ulterior plasarii comenzii, in mod unilateral. Aceasta modificare va fi comunicata Cumparatorului inainte de orice Comanda. Preturile se aplica vanzarii la distanta.
In mod exceptional, in cazul unei erori tehnice de afisare a pretului, ce genereaza afisarea unui pret vadit eronat si care nu corespunde unei oferte reale si serioase, Sephora poate anula comanda inainte de confirmarea ei, cu informarea corespunzatoare a Clientului. Pretul vizibil eronat este acel pret care se afla fie sub pretul de achizitie, fie cu o reducere mult peste reducerile aplicabile in mod obisnuit de SEPHORA si care astfel nu poate fi considerat ca reprezentand o oferta reala si serioasa.
Aceste preturi nu contin si cheltuielile de expediere, ce vor fi percepute separat, in plus fata de pretul produselor cumparate. Cheltuielile de expediere vor fi indicate inainte de inregistrarea Comenzii de catre Cumparator. Diferitele modalitati de expediere sunt prevazute in continuare in TCV si sunt preluate si pe Site. Acestea pot fi oricand modificate de catre SEPHORA, intelegandu-se ca o asemenea modificare nu va afecta comenzile deja plasate. De aceea, SEPHORA ii sfatuieste pe Cumparatori sa consulte cu regularitate TCV afisate pe Site.
Preturile includ taxa pe valoare adaugata (TVA) aplicabila in ziua inregistrarii Comenzii. Orice modificare a cotei de TVA aplicabile va fi in mod automat aplicata si pretului produselor vandute de SEPHORA pe Site-ul sau, fiind înțeles că această modificare nu va afecta Comenzile deja plasate.
3.2 Caracteristicile produselor
Dispozitii generale
Cumparatorul, inainte de Comanda sa, va lua nota, pe site-ul Sephora, de caracteristicile esentiale ale produsului (produselor) pe care doreste sa il (le) comande.
Produsele sunt conforme cu legislatia romana in vigoare. Sephora nu poate fi trasa la raspundere in cazul nerespectarii legislatiei tarii in care va fi livrat produsul (de exemplu: in cazul interzicerii produsului etc.). Este responsabilitatea Cumparatorului sa verifice cu autoritatile locale din tara de livrare a produselor posibilitatile de import sau utilizare a produselor si serviciilor pe care intentioneaza sa le comande.
Sephora nu poate garanta ca informatiile introduse pe ambalajul produsului sunt traduse in toate limbile Uniunii Europene. Cu toate acestea, aceste informatii sunt disponibile cel putin in romana si engleza.
Pentru orice intrebari legate de produse si utilizarea acestora, orice intrebari suplimentare sau cereri de sfaturi, Cumparatorul poate contacta echipa Sephora Beauty Advisors apeland Serviciul Clienti la 031 432 8880 (serviciu gratuit + pretul apelului) din Romania, in timpul programului de service indicat in sectiunea „Contact” de pe site-ul Sephora. Cumparatorul poate vizita, de asemenea, unul dintre magazinele Sephora, punctele de vanzare fizice, pentru sfaturi personalizate si pentru a testa produsele oferite spre vanzare la Sephora.
3.3 Disponibilitate
Ofertele prezentate de SEPHORA sunt valabile atat timp cat raman afisate pe Site, in limita stocurilor disponibile, in dimineata zilei in care se plaseaza comanda, in depozitul Sephora special afectat vanzarii prin intermediul Site-ului www.sephora.ro. In cazul exceptional in care pretul este vadit eronat, din cauza unei erori tehnice de afisare, pretul va fi considerat ca neserios ori derizoriu si ca nu corespunde unei oferte reale, Sephora procedand neintarziat, pe langa remedierea erorilor de afisare, la informarea clientilor care au plasat Comenzi, asupra anularii comenzii si a indisponibilitatii produsului la pretul nereal, eronat afisat.
Atunci cand Cumparatorul alege livrarea „Click & Collect”, produsele comandate provin direct din stocul unui magazin Sephora. Vanzarile in acest magazin pot avea loc in acelasi timp cu o comanda pe site. Prin urmare, confirmarea disponibilitatii produselor comandate este trimisa Cumparatorului in conditiile definite la articolele 5.2.1 (iii) si 5.4.3.
Disponibilitatea produselor din Comanda „Click & Collect” sau cu livrarea prin curier nu este garantata Cumparatorului pana la primirea e-mail-ului de confirmare.
In orice caz, si in cazul indisponibilitatii totale sau partiale a produselor dupa plasarea Comenzii, Cumparatorul va fi informat prin e-mail cat mai curand posibil cu privire la indisponibilitatea produsului si cu anularea totala sau partiala a Comenzii sale.
In cazul anularii totale a comenzii:
- Comanda cumparatorului va fi anulata automat, iar contul sau bancar nu va fi debitat.
- Cumparatorul va fi informat prin e-mail.
In cazul anularii partiale a comenzii:
- Comanda cumparatorului va fi validata partial si contul sau bancar va fi debitat doar pentru sumele corespunzatoare produselor disponibile,
- Comanda cumparatorului va fi partial anulata in ceea ce priveste produsele indisponibile, iar contul sau bancar nu va fi debitat pentru nicio suma corespunzatoare acestor produse indisponibile,
- Cumparatorului i se vor livra produsele disponibile.
3.4 Comanda
Inainte de confirmarea si finalizarea comenzii, Cumparatorul poate verifica detaliile proiectului sau de Comanda si poate corecta eventualele erori. De asemenea, trebuie sa accepte expres TCV, pe care va putea sa le descarce si stocheze, prin bifarea casutei furnizate in acest scop.
Contractul de vanzare la distanta este incheiat in momentul in care Cumparatorul confirma proiectul sau de comanda prin apasarea butonului „Finalizeaza plata” (denumita inainte si in continuare „Comanda”). Cumparatorul se considera ca a acceptat in deplina cunostinta de cauza continutul si conditiile Comenzii respective si, in special, Termenii si Conditiile de Vanzare, faptul ca respectiva Comanda implica o obligatie de plata din partea sa, preturile, volumele, caracteristicile, cantitatile si termenul de livrare a produselor comercializate si comandate de Cumparator.
Dupa validarea acestei etape, Cumparatorul nu va mai putea anula Comanda. Vanzarea va fi definitiva (sub rezerva exercitarii de catre Cumparator a dreptului sau de retragere in conditiile prevazute la articolul 6 din prezentii Termeni si Conditii Generale de Vanzare). Comanda va fi confirmata Cumparatorului prin orice mijloace adecvate („Confirmarea Comenzii”) si i se va trimite un e-mail la expedierea Comenzii sale.
In situatia in care se constata eventuale erori tehnice de sistem intervenite la afisarea preturilor sau in cadrul procesarii ori plasarii comenzii ori neindeplinirea unei/unor conditii legale ori din prezentele TCV, Sephora isi rezerva dreptul de a nu confirma Comanda respectiv de a o anula, informand clientul despre acest aspect. Clientul va avea posibilitatea sa plaseze o noua comanda.
In cazul unei comenzi livrate prin „Click & Collect”, e-mailul de confirmare a disponibilității Comenzii este atât e-mailul de Confirmare a Comenzii, cât și e-mailul de expediere a Comenzii.
SEPHORA recomanda Cumparatorului sa pastreze cele doua mesaje electronice pe suport de hartie sau informatic. Cumparatorul este informat despre faptul ca cele doua mesaje electronice vor fi transmise la adresa de mesagerie electronica indicata de Cumparator in momentul inregistrarii sau identificarii sale, anterior plasarii Comenzii. Prin urmare, Sephora nu va fi raspunzatoare in cazul unei erori la introducerea adresei de e-mail in cauză sau în cazul neprimirii mesajului de confirmare a Comenzii dintr-un motiv neimputabil Sephora. In acest caz, vanzarea va fi considerata definitiva, cu excepția cazului de anulare a Comenzii de catre Sephora in condițiile stabilite de acesti Termeni, în special din cauza indisponibilității produselor. Cu toate acestea, Cumparaătorul isi poate exercita dreptul de retragere in conditiile prevazute la articolul 6 din TCV.
SEPHORA va fi indreptatita sa incaseze pretul total aferent Comenzii:
- pentru platile efectuate cu carduri cadou Sephora, vouchere si/sau note de credit online: imediat dupa confirmarea Comenzii;
- pentru platile efectuate in magazin: la momentul trecerii de casele de marcat;
- pentru platile efectuate in sistem ramburs: la momentul livrarii coletului, Sephora avand dreptul de a refuza remiterea coletului in situatia in care Cumparatorul nu achita pretul produselor comandate;
- pentru platile efectuate prin alte metode de plata acceptate pe site conform art. 4.1 de mai jos: de indata ce s-a transmis email-ul de informare a Cumparatorului asupra expedierii Comenzii sale.
In fine, SEPHORA isi rezerva dreptul de a suspenda sau anula executarea oricarei Comenzi si/sau livrari, indiferent de natura sau etapa executarii sale, in caz de neplata sau plata partiala a oricaror sume datorate de Cumparator, in caz de incident de plata sau de frauda ori tentativa de frauda in legatura cu utilizarea Site-ului SEPHORA, inclusiv cu ocazia unor Comenzi anterioare.
Se reaminteste ca achizitiile facute pe site sunt rezervate pentru o clientela de persoane neprofesioniste pentru uz propriu (sau in scopul cadourilor in cadrul familiei sau a cercului de prieteni), acesta fiind motivul pentru care Sephora isi vinde produsele doar in cantitati corespunzatoare nevoilor medii, obisnuite ale unei gospodarii. Sub rezerva controlului instantei în cazul unui litigiu, Sephora isi rezerva dreptul de a refuza sau anula din motive legitime orice Comanda pentru care numarul de produse sau suma de platit (pentru una sau mai multe comenzi cumulative) nu ar corespunde utilizarii medii obisnuite a unei gospodarii, orice comanda care ar sugera ca o activitate economica este desfasurata de Cumparator in legatura cu produsele comandate sau, in general, orice Comanda care este anormala in sensul jurisprudentei aplicabile.
In cele din urma, Sephora isi rezerva dreptul de a suspenda sau anula orice executare a unei Comenzi si/sau livrari, indiferent de natura ori nivelul de executare, in cazul neplatii sau platii partiale a oricarei sume care ar putea fi datorata de catre Cumparator, in cazul unui incident de plata sau in caz de frauda sau tentativa de frauda legata de utilizarea site-ului Sephora, inclusiv legata de Comenzi anterioare.
Articolul 4 – Plata
Cumparatorii isi pot plati Comenzile pe Site, prin sistem de ramburs la livrare si/sau in magazin, in conformitate cu termenii si conditiile stabilite mai jos. Cumparatorul garantează Sephora ca are autorizatiile necesare pentru a utiliza metoda de plata pe care a ales-o spre a plati pentru Comanda sa.
4.1 Instrumente de plata
In momentul inregistrarii Comenzii, Cumparatorul garanteaza SEPHORA ca dispune de autorizatiile necesare pentru utilizarea instrumentului de plata ales pentru Comanda sa.
4.1.1 Carduri bancare
Cardurile bancare acceptate pe Site-ul SEPHORA sunt urmatoarele: Visa si Master Card. Aceste carduri trebuie sa fie emise de o instituție bancara sau financiara situata în Uniunea Europeana.
4.1.2. Carduri Cadou SEPHORA
Exista doua tipuri de card cadou: cardul cadou fizic si cardul cadou dematerializat/digital. Conditiile de utilizare a acestor doua tipuri de card cadou sunt identice.
Cardul cadou Sephora poate fi utilizat pe Site, cu una sau mai multe ocazii, pana la suma creditului sau in momentul unei Comenzi, eventual putand fi completat cu un alt mijloc de plata acceptat de Sephora. Se accepta maximum cinci carduri cadou per comanda, in limita unei sume maxime de 5000 lei toate cardurile cadou combinate.
Cardurile cadou Sephora nu sunt acceptate pentru comenzile livrate prin „Click & Collect” sau pentru care Cumparatorul a ales plata ramburs.
Un card cadou nu poate fi utilizat pentru achizitionarea altor carduri cadou.
Toate informatiile legate de cardurile cadou fizice si digitale pot fi gasite in Regulamentul cardurilor cadou Sephora.
4.1.3 Note de credit online
Notele de credit online sunt note de credit emise exclusiv de catre Sephora si pot fi folosite de beneficiarii lor numai pe site-ul Sephora. Acestea sunt valabile timp 1 an de la emiterea lor si nu pot fi utilizate in magazinele fizice.
4.2 Ramburs (numerar la curier)
Aceasta modalitate de plata presupune achitarea comenzii in momentul livrarii coletului, eliberarea chitantei facandu-se de firma de curierat.
4.3 Instrumente de plata in magazin
Unele magazine Sephora sunt dotate cu o aplicație mobila care permite plasarea Comenzilor pe sephora.ro.
Atunci când Comanda este plasata din aceasta aplicatie dedicata, este posibil sa platiti Comanda la casele de marcat din magazinele respective.
Casele de la aceste magazine accepta:
- Carduri bancare: in condițiile prevăzute la 4.1.1;
- carduri cadou Sephora in conditiile prevazute la 4.1.2;
- numerar pentru o suma maxima de 5000 lei inclusiv TVA;
4.4 Termenii platii
Toate Comenzile necesita plata. Comenzile se platesc in lei, toate taxele si contributiile obligatorii fiind incluse. Orice comisioane bancare vor fi suportate de Cumparator (inclusiv in cazul unei rambursari).
Sephora isi rezerva dreptul de a suspenda sau anula orice executare a unei Comenzi si/sau livrari, indiferent de natura ori nivelul de executare, in cazul neplatii sau platii partiale a oricarei sume care ar putea fi datorata de catre Cumparator, in cazul unui incident de plata sau in caz de frauda sau tentativa de frauda legata de utilizarea Site-ului Sephora, inclusiv legata de Comenzi anterioare.
4.5 Securitatea operatiunilor de plata
Pentru a asigura securitatea platilor efectuate online cu cardul bancar, Cumparatorul va transmite catre Sephora codul de securitate (codul CVV) de pe spatele cardului bancar utilizat de Cumparator.
Pentru a respecta obligatiile noastre impuse de legislatia in vigoare in legatura cu prevenirea si combaterea spalarii banilor sau finantarii actelor de terorism, in special prin acte savarsite in mediul online, datele referitoare la Comanda Cumparatorului precum si informatii referitoare la Terminalul utilizat pentru plasarea Comenzii pot fi transmise oricarui tert autorizat prin lege sau desemnat de SEPHORA, in singurul scop de a verifica identitatea Cumparatorului, validitatea comenzii, metoda de plata utilizata si livrarea propusa.
Informatii suplimentare privind prelucrarea datelor cu caracter personal si drepturile pe care le aveti in legatura cu prelucrarea acestor date, inclusiv dreptul de acces, rectificare si stergere a datelor cu caracter personal prelucrate de Sephora, pot fi regasite in Politica privind datele personale si cookiurile Sephora.
In vederea intermedierii efectuarii platilor, Sephora utilizeaza un instrument de plata securizat, denumit „CYBERSOURCE ”, furnizat de partenerul – societatea CYBERSOURCE. Securitatea platii se bazeaza pe autentificarea Cumparatorului si pe asigurarea confidentialitatii tuturor datelor. Pentru a asigura securitatea, CYBERSOURCE utilizeaza tehnici criptografice dovedite si respecta reglementarile bancare aplicabile in Romania.
Articolul 5 – Livrarea si receptionarea
5.1 Reguli generale
Produsele comandate de Cumparator in conformitate cu prezentele TCV vor fi livrate la adresa indicata de Cumparator ca fiind adresa de livrare, pe teritoriul Romaniei, pentru respectiva Comanda („Adresa de livrare”).
Produsele comandate de Cumparator in magazin, prin aplicatia dedicata, in conformitate cu art. 4.2, vor fi livrate in aceleasi conditii descrise in acest capitol.
Facturile de achizitie sunt transmise in mod simplificat prin mesaj electronic la adresa de mesagerie electronica, indicata de Cumparator in momentul inregistrarii sale pe Site-ul Sephora.
5.2 Caracteristicile modalitatilor de livrare ale Site-ului Sephora.ro
5.2.1 Modalitatile de livrare
(i) Livrarea prin curier
- FAN COURIER EXPRESS SRL, in continuare « FAN ».
In momentul livrarii, livrarea se face de catre prepusul FAN Cumparatorului sau destinatarului Comenzii, iar acesta din urma semneaza o confirmare de primire. Aceasta confirmare de primire face dovada livrarii de catre Sephora si a primirii de catre Cumparator sau destinatarul Comenzii a produselor comandate.
Insasi livrarea coletului nu poate fi contestata daca respectivul colet apare sa fi fost livrat, sistemul informatic (print screen) al transportatorului facand dovada acestui fapt.
Prin agrearea Termenilor si Conditiilor de Vanzare, Cumparatorul este de acord si imputerniceste transportatorul ca, in cazul in care Cumparatorul insusi sau destinatarul livrarii nu este prezent la adresa indicata pentru livrare, sa remita coletul catre oricare dintre persoanele aflate in incaperile acestuia.
FAN poate oferi Cumparatorului optiunea de a redirectiona coletul la un punct de livrare diponibil in locul livrarii la adresa indicata, daca Cumparatorul sau destinatarul Comenzii nu va putea primi coletul la momentul estimat pentru livrare. Optiunea poate fi oferita prin intermediul unui mesaj tip SMS transmis de serviciul de curierat Cumparatorului si continand instructiunile in acest scop.
Costul livrarii este de 15 (cincisprezece) lei pentru comenzi de pana la 180 (osutaoptzeci) lei. In cazul comenzilor cu o valoare mai mare de 180 (osutaoptzeci) lei, Cumparatorul beneficiaza de livrare gratuita.
In cazul livrarilor prin FAN, daca Cumparatorul exercita dreptul de retragere din contractul de vanzare-cumparare in sensul returnarii produsului, Sephora suporta costul de returnare a produsului doar in situatia in care Cumparatorul returneazaprin acelasi serviciu de curierat. Astfel, la momentul livrarii bunului, Cumparatorul primeste si formularul necesar returului, pe care Cumparatorul are obligatia de a-l folosi in scopul beneficierii de aceasta facilitate. Sephora nu isi asuma obligatia de a suporta costurile de transport in cazul returului efectuat in alte conditii decat cele de mai sus, respectiv in situatia efectuarii returului cu alta firma de curierat decat cea cu care s-a transmis Comanda sau prin alte metode alese in mod unilateral de catre Cumparator (de ex. Posta Romana etc).
- SAMEDAY COURIER (DELIVERY SOLUTIONS S.A.), in continuare « SAMEDAY »
In momentul livrarii, livrarea se face de catre prepusul SAMEDAY Cumparatorului sau destinatarului Comenzii, iar acesta din urma semneaza o confirmare de primire. Aceasta confirmare de primire face dovada livrarii de catre Sephora si a primirii de catre Cumparator sau destinatarul Comenzii a produselor comandate.
Insasi livrarea coletului nu poate fi contestata daca respectivul colet apare sa fi fost livrat, sistemul informatic (print screen) al transportatorului facand dovada acestui fapt.
Prin agrearea Termenilor si Conditiilor de Vanzare, Cumparatorul este de acord si imputerniceste transportatorul ca, in cazul in care Cumparatorul insusi sau destinatarul livrarii nu este prezent la adresa indicata pentru livrare, sa remita coletul catre oricare dintre persoanele aflate in incaperile acestuia.
Costul livrarii este dupa cum urmeaza: 19 (nouasprezece) lei pentru comenzi de peste 180 (osutaoptzeci) lei cu livrare in aceeasi zi pentru comenzi plasate pana in ora 11:00 pe teritoriul Mun. Bucuresti, respectiv 15 (cincisprezece) lei pentru comenzi de peste 180 (osutaoptzeci) lei cu livrare normala sau in lockere pe teritoriul Romaniei. In cazul comenzilor cu o valoare mai mare de 180 (osutaoptzeci) lei, Cumparatorul beneficiaza de livrare gratuita.
In cazul livrarilor prin SAMEDAY, daca Cumparatorul exercita dreptul de retragere din contractul de vanzare-cumparare in sensul returnarii produsului, Sephora suporta costul de returnare a produsului doar in situatia in care Cumparatorul returneaza prin acelasi serviciu de curierat. Cumparatorul anunta Sephora de intentia sa de returnare a Comenzii, iar Sephora va face demersurile necesare pentru transmiterea AWB-ului de retur precum si comanda unui curier in vederea ridicarii comenzii de la adresa comunicata de catre Cumparator.
Sephora nu isi asuma obligatia de a suporta costurile de transport in cazul returului efectuat in alte conditii decat cele de mai sus, respectiv in situatia efectuarii returului cu alta firma de curierat decat cea cu care s-a transmis Comanda sau prin alte metode alese in mod unilateral de catre Cumparator (de ex. Posta Romana etc).
ii) Livrare in EASYBOX (locker) pentru SAMEDAY
Pachetul care contine produsele comandate si achitate este lasat la punctul de colectare selectat de Cumparator cu ocazia comenzii.
Cumparatorul Comenzii are o perioada de 36 ore de la primirea e-mailului care indica disponibilitatea coletului sau la punctul de preluare indicat, pentru a-l colecta. Retragerea este posibila numai la prezentarea documentului de identitate si la semnatura Cumparatorului sau a destinatarului Comenzii.
Dupa aceasta perioada, pachetul este returnat catre Sephora. In acest caz, Cumparatorului ii va fi rambursata suma aferenta Comenzii, costurile de livrare deduse, prin acelasi mijloc de plata ca si pentru achizitie, cu exceptia cazului in care Cumparatorul este de acord in mod expres cu o alta metoda de rambursare.
Introducerea codului unic confidential (PIN) in interfata sistemului respectivului punct de colectare de catre Cumparartor sau destinatarul Comenzii constituie dovada remiterii catre Cumparator sau destinatarul Comenzii a produselor comandate. Nicio disputa legata de livrarea insasi nu este posibila.
(iii) Livrarea in magazin – „Click & Collect”
Atunci cand Cumparatorul alege aceasta metoda de livrare pe Site, Comanda ii este confirmata in termen de 2 ore de la momentul plasarii. Orele in care magazinul selectat este inchis nu sunt luate in considerare la calcularea acestei perioade.
In cazul indisponibilitatii totale a Comenzii (in special din cauza vanzarilor in timp real in magazinul selectat), Cumparatorul va primi un e-mail in aceeasi perioada de 2 ore in care va fi informat cu privire la anularea Comenzii sale. Cumparatorul este apoi invitat sa isi plaseze din nou Comanda pe Site, alegand o alta metoda de livrare.
Cand Comanda este confirmata, la primirea e-mailului de confirmare a Comenzii, Cumparatorul are la dispozitie 7 zile pentru a-si ridica coletul. Dupa aceasta perioada, Comanda este anulata. Cumparatorului i se va rambursa suma aferenta Comenzii sale utilizand aceleasi mijloace de plata ca si pentru achizitie, cu exceptia cazului in care Cumparatorul este de acord in mod expres cu o alta metoda de rambursare.
Pentru a-si ridica coletul din magazin, Cumparatorul trebuie sa mearga la magazinul selectat, sa prezinte numarul comenzii care apare pe e-mailul de confirmare a comenzii sale. O alta persoana, desemnata de Cumparator, poate veni sa ridice Comanda. Pentru aceasta, persoana trebuie sa prezinte numarul comenzii. La livrarea coletului, Cumparatorul, persoana desemnata de Cumparator sau destinatarul Comenzii trebuie sa semneze bonul de livrare a Comenzii. Acest bon constituie dovada livrarii de catre Sephora si primirea de catre Cumparator sau destinatarul Comenzii a produselor comandate.
5.3 Anomalie, avarie, colet deteriorat
5.3.1 Dispozitii generale
Cumparatorul sau destinatarul Comenzii este rugat sa verifice starea aparenta a coletului si a produselor in momentul efectuarii livrarii.
In caz de anomalie cu privire la colet (colet deteriorat, colet deschis, urme de lichid, etc) sau de produs/e comandat/e lipsa, deteriorat/e, Cumparatorul sau destinatarul Comenzii va trebui sa urmeze procedura obligatorie descrisa mai jos (articolele 5.3.2 si 5.3.3 din Termenii si Conditiile de Vanzare), corespunzatoare diferitelor metode de livrare. Nerespectarea procedurii adecvate exclude posibilitatea oricarei reclamatii impotriva transportatorului si a Sephora. In special, Cumparatorul nu va putea pretinde nicio rambursare a vreunei sume. Cumparatorul sau destinatarul Comenzii nu va putea nici sa pretinda Sephora sa livreze din nou produsele comandate.
De asemenea, Cumparatorul sau destinatarul Comenzii are posibilitatea de a apela la Serviciul Clienti al Sephora pentru a afla modalitatile de returnare a produsului (produselor) deteriorat/e. Procedura de returnare a produselor deteriorate indicata de Serviciul Clienti al Sephora va trebui urmata in mod obligatoriu de Cumparator. In caz contrar, Cumparatorul nu va putea pretinde rambursarea niciunei sume sau inlocuirea produselor respective.
Cumparatorul sau destinatarul Comenzii va trebui sa procedeze la notificarea incidentelor sau la exprimarea obiectiunilor cat mai curand posibil, la Serviciul Clienti al Sephora si in special in cazul livrarii la adresa prin serviciul de curierat desemnat de Sephora, in termen de maximum 3 (trei) zile lucratoare dupa livrare, pentru a permite Sephora sa isi exercite drepturile fata de transportator.
Sephora va furniza un raspuns privind reclamatiile inregistrate in termen de maximum 30 (treizeci) de zile si in conformitate cu dispozitiile legale aplicabile.
5.3.2 Procedurile ce trebuie obligatoriu urmate atunci cand coletul este deteriorat
(i) Livrarea prin FAN sau SAMEDAY
In cazul in care curierul este prezent la momentul observarii anomaliei, Cumparatorul :
- Va refuza livrarea si imediat isi va exprima obiectiile privind anomalia constatata intr-o maniera clara si detaliata. Aceste obiectii vor fi scrise de Cumpararor sau detinatarul Comenzii ori de curier pe bonul de livrare al FAN/SAMEDAY si
- Va semnala refuzul si motivul catre Serviciul Clienti al Sephora la numarul de telefon +4 031 432 8880 (serviciu gratuit + pretul apelului daca este cazul) sau la adresa de e-mail: suportclienti@sephora.ro.
In nicio situatie nu este permisa conditionarea de catre Cumparator a primirii coletului sau achitarii prin ramburs a pretului comenzii de deschiderea coletului sau verificarea continutului acestuia!
In cazul in care curierul nu este prezent la momentul observarii anomaliei, Cumparatorul :
- Nu va deschide coletul si
- Va semnala pagubele sau lipsurile constatate, formuland toate obiectiile catre Serviciul Clienti al Sephora, la numarul de telefon telefon +4 031 432 8880 (serviciu gratuit + pretul apelului daca este cazul) sau la adresa de e-mail: suportclienti@sephora.ro.
(ii) Livrarea la EASYBOX (locker)
In cazul observarii unei anomalii a coletului livrat, Cumparatorul sau destinatarul Comenzii vor semnala orice deteriorare sau lipsa la Serviciul Clienti al Sephora, la numarul de telefon telefon +4 031 432 8880 (serviciu gratuit + pretul apelului daca este cazul) sau la adresa de e-mail: suportclienti@sephora.ro. Cumparatorul sau destinatarul Comenzii va inregistra sesizarea in termen de 24 h de la momentul ridicarii comenzi. De asemenea, Cumparatorul sau destinatarul Comenzii trebuie sa pastreze orice proba pe care o considera relevanta pentru anomalie constatata, pana la alte instructiuni ulterioare din partea Serviciului Clienti al Sephora.
(iii) Livrarea in magazin (Click & Collect)
In cazul observarii unei anomalii, Cumparatorul sau destinatarul Comenzii:
- Nu va accepta ridicarea Comenzii,
- Va semnala pagubele sau lipsurile constatate, formuland toate obiectiile catre Serviciul Clienti al Sephora, la numarul de telefon +4 031 432 8880 (serviciu gratuit + pretul apelului daca este cazul) sau la adresa de e-mail: suportclienti@sephora.ro.
5.3.3 Procedura ce trebuie urmata obligatoriu in cazul produselor lipsa sau deteriorate
Cumparatorul sau destinatarul Comenzii va trebui sa semnaleze absenta sau degradarea produsului Serviciului Clienti al Sephora la numarul de telefon +4 031 432 8880 sau prin e-mail la adresa suportclienti@sephora.ro, cat mai curand posibil dar nu mai tarziu de 3 (trei) zile lucratoare de la livrare. De asemenea, Cumparatorul sau destinatarul Comenzii trebuie sa pastreze orice proba pe care o considera relevanta pentru anomalie constatata, pana la alte instructiuni ulterioare din partea Serviciului Clienti al Sephora.
Serviciul Clienti al Sephora va putea solicita Cumparatorului fotografii ale produsului (produselor) ori coletului sau orice informatie utila ori proba in vederea efectuarii verificarilor necesare.
5.4 Termenele de livrare
Termenul de livrare incepe sa curga de la confirmarea comenzii. Termenele indicate mai jos sunt supuse disponibilitatii produselor comandate.
In cazul in care Comanda include unul sau mai multe Produse personalizate, timpul de pregatire indicat mai sus va fi prelungit cu inca 1 (o) zi lucratoare.
5.4.1 Livrare prin curier
- Livrare standard: 1 pana la 3 zile lucratoare *
- Livrare expres (Bucuresti): 1 zi lucratoare *
Livrarea prin curier in cazul livrarii prin FAN - se va incerca livrarea produselor cumparate intr-un termen de aproximativ 1-3 zile lucratoare de la incheierea contractului de vanzare-cumparare. In cazuri temeinic justificate, termenul de livrare poate fi de maximum 30 (treizeci) de zile de la incheierea contractului. *Termenele de livrare incep sa curga de la data incheierii contractului de vanzare, mai exact a transmiterii mesajului electronic de confirmare a Comenzii.
In cazul livrarii prin SAMEDAY, se vor depune diligente astfel incat comenzile plasate pana in ora 11:00 in zilele lucratoare (luni-vineri) sa fie livrate in aceeasi zi pe teritoriul Mun. Bucuresti. In cazul comenzilor plasate dupa ora 11:00 in zilele lucratoare (luni-vineri), se vor depune diligente astfel incat livrarea sa fie efectuata a doua zi lucratoare. In cazuri temeinic justificate, termenul de livrare poate fi de maximum 30 (treizeci) de zile de la incheierea contractului. *Termenele de livrare incep sa curga de la data incheierii contractului de vanzare-cumparare, mai exact a transmiterii mesajului electronic de confirmare a Comenzii.
5.4.2. Livrarea la EASYBOX prin SAMEDAY – aceleasi conditii de livrare de mai sus sunt aplicabile.
5.4.3. Livrarea in magazin – Click & Collect
Cumparatorul este informat asupra disponibilitatii produselor in termen de 2 ore de la plasarea Comenzii. Orele in care magazinul selectat este inchis nu sunt luate in considerare la calcularea acestei perioade. Daca Sephora confirma disponibilitatea produselor, Cumparatorul poate ridica produsele din magazinul selectat in baza prezentarii numarului de comanda din cadrul email-ului de confirmare a comenzii.
5.4.4. Reguli aplicabile indiferent de modalitatea de livrare
In cazul depasirii acestor termene, din alte motive decat cele de forta majora, Cumparatorul are posibilitatea sa anuleze Comanda (sa dispuna asupra rezolutiunii contractului) dupa transmiterea catre Serviciul Clienti al Sephora prin e-mail, la adresa suportclienti@sephora.ro, a unei cereri formale de punere in intarziere in vederea efectuarii livrarii intr-un termen suplimentar rezonabil, anularea operand de indata ce aceasta punere in intarziere nu a produs efectele asteptate.
Cererea de anulare a Comenzii va fi comunicata prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire la adresa indicata in sectiunea „Contact” de pe Site-ul Sephora.
In ipoteza in care ancheta, al carei rezultat va fi obligatoriu, va releva o culpa exclusiva imputabila Sephora sau transportatorului, Sephora va rambursa suma integrala achitata de Cumparator si incasata de Sephora in baza respectivei Comenzi, cu conditia ca toata Comanda sa fie returnata de Cumparator catre Sephora. In conformitate cu art. 13 alin. 2 din O.G. nr. 34/2014, Cumparatorul intelege si accepta in mod expres, prin acceptarea acestor TCV, ca rambursarea se va face prin virament bancar in contul indicat de Cumparator in acest sens sau prin nota de credit online (daca Cumparatorul a comandat prin accesarea contului de client si a platit printr-o nota de credit existenta sau prin card cadou digital), in cel mai scurt timp, dar nu mai tarziu de 14 (paisprzece) zile de la data la care Cumparatorul si-a exercitat dreptul de a obtine anularea Comenzii. Pentru comenzile achitate prin utilizarea unui card cadou (fizic sau digital), se aplica prevederile Regulamentului Cardurilor Cadou Sephora in ce priveste anularea Comenzilor si rambursarea.
Daca Comanda nu este returnata integral sau daca ancheta nu releva nicio culpa exclusiva imputabila Sephora sau transportatorului, Cumparatorul nu va putea pretinde nici rambursarea sumelor achitate de el, nici o noua livrare a produselor comandate, cu exceptia cazului in care demonstreaza, prin orice mijloace, ca nu este responsabil de situatia creata.
Articolul 6 – Dreptul de retragere din contract
6.1. Notiuni legale
Prezenta procedură stabilește cadrul convențional si legal necesar privind retragerea din contractul la distanta incheiat cu Sephora, prin internet la adresa www.sephora.ro, cat si prin serviciile „Appstore” si „Playstore” sub forma unei aplicatii mobile destinate utilizarii pe dispozitive iOS si Android compatibile.
Dreptul de retragere, conform O.U.G nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, are ca sfera de aplicare contractele incheiate la distanta sau in afara spatiilor comerciale, nu si pe cele aferente tranzactiilor in magazinele fizice.
In conformitate cu art. 9 din O.U.G. nr. 34/2014, în cazul contractelor încheiate la distanță Cumparatorul are la dispozitie un termen de 14 (paisprezece) zile calculat de la data la care Cumparatorul sau o parte terta, alta decat transportatorul, indicata de Cumparator, intra in posesia fizica a produselor, pentru a-si exercita dreptul legal de retragere, fara a fi obligat sa-si motiveze decizia.
6.2. Produse exceptate
In conformitate cu art. 16 din O.U.G. nr. 34/2014, dreptul de retragere nu poate fi exercitat pentru Comenzile care se refera la:
- furnizarea de bunuri care au fost desigilate dupa livrare si care nu mai pot fi returnate din motive de igiena sau protectie a sanatatii;
- furnizarea de bunuri confectionate potrivit specificatiilor consumatorului sau evident personalizate.
Prin urmare, Cumparatorul ia la cunostinta faptul ca nu se va putea prevala de dreptul sau legal de retragere cu privire la produsele desigilate de el si/sau utilizate, a caror noua comercializare de catre Sephora ar fi imposibila din cauza riscurilor legate de igiena sau de protectie a sanatatii pentru consumatori (de exemplu: produsele de ingrijire, de machiaj, parfumuri etc). Aceleasi dispozitii se aplica si produselor care au fost desigilate si/sau utilizate după livrare/cumpărare si care nu pot recomercializate, pentru acestea considerandu-se ca pierderea/deprecierea este de 100%.
Aceste dispozitii se aplica fara a aduce atingere garantiilor prevazute la articolul 7 din prezentele TCV, care raman pe deplin aplicabile.
6.3. Consecintele exercitarii dreptului de retragere
Cumparatorul sau destinatarul Comenzii care isi exercita dreptul legal de retragere in conditiile prevazute de prezentul articol cu privire la termenele si modalitatile de returnare a Produselor, are dreptul la rambursarea sumelor achitate catre Sephora cu titlu de plata pentru comanda cu privire la care s-a exercitat dreptul de retragere si pentru cheltuielile de expediere (livrare standard), daca este cazul, fara intarzieri nejustificate, si, in orice caz, nu mai tarziu de 14 (paisprezece) zile de la data la care Sephora este corespunzator notificata cu privire la decizia de retragere din prezentul Contract.
In temeiul art. 13 (2) din O.U.G. nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, Consumatorul intelege si isi da in mod expres consimtamantul ca rambursarea sumelor sa se efectueze
- exclusiv prin transfer bancar, care se efectueaza: (i) automat, in urma verificarii si confirmarii de catre Sephora, a indeplinirii conditiilor pentru retragerea din contract, direct in contul din care s-a platit Comanda sau (ii) in contul indicat de Cumparator, pentru comenzile platite prin ramburs, sens in care se obliga sa furnizeze Sephora datele unui cont bancar pentru transferul sumelor, sau
- prin intermediul unei note de credit online (in cazul in care Cumparatorul a efectuat comanda prin accesarea contului de client si a achitat Comanda utilizand o nota de credit existenta sau un card cadou). In orice caz, Consumatorului nu i se vor percepe comisioane ca urmare a unei astfel de rambursari.
In conformitate cu articolul 14 (2) din O.U.G. nr. 34/2014, Sephora suporta costurile de retur pentru Comenzile livrate initial prin curier cu respectarea art. 5.2. de mai sus, in masura in care returnarea Comenzii se face prin intermediul FAN Courier. In caz contrar, cheltuielile de returnare a produselor vor fi suportate de Cumparator.
Sephora are dreptul de a amana rambursarea pana la data la care primeste produsele inapoi.
6.4 Demersurile necesare
Cumparatorul sau, dupa caz, destinatarul Comenzii, pentru a-si exercita dreptul de retragere, trebuie:
- Sa informeze expres Sephora despre decizia sa de retragere din contract in termen de 14 zile de la primirea Comenzii, utilizand o declaratie neechivoca sau prin completarea formularului de retragere ce se gaseste in colet si pe site (Formular de retragere).
Aceasta informare trebuie transmisa prin posta la urmatoarele date de contact: FM LOGISTICS ROMANIA SRL / SEPHORA Str. Bradului, nr. 57, sat Dragomiresti-Deal comuna Dragomiresti-Vale, jud Ilfov, 077095, Romania, telefon + 4 031.432.8880 sau prin e-mail la adresa: suportclienti@sephora.ro.
Daca decizia de retragere a fost transmisa prin email, Sephora ii va transmite fara intarziere, pe un suport durabil, de exemplu prin e-mail, confirmarea de primire a cererii de retragere.
In cazul in care Cumparatorul notifica Sephora asupra deciziei de retragere din contract inainte de primirea coletului, acestea se considera informat prin prezentele TCV asupra faptului ca nu este posibil din punct de vedere tehnic/operational blocarea livrarii odata ce Comanda a fost confirmata. Comanda va fi livrata Cumparatorului iar acesta se obliga la returnarea produselor catre Sephora in termenul legal.
Pentru a respecta termenul-limita de retragere in conformitate cu dispozitiile legale, Cumparatorul trebuie sa returneze produsele sau sa le inmaneze curierului autorizat de Sephora sa receptioneze produsele, fara intarziere nejustificata si in decurs de cel mult 14 zile de la data la care acesta a comunicat decizia sa de retragere din contract in conformitate cu prevederile de mai sus. Termenul este respectat daca produsele sunt trimise inapoi de consumator inainte de expirarea perioadei de 14 zile.
In cazul oricarei nerespectari a dispozitilor cuprinse in prezentele TCV, precum si a legii aplicabile, Cumparatorul va fi decazut din dreptul de a mai returna produsele, Sephora fiind pe deplin indreptatita sa refuze un astfel de retur.
- Sa returneze produsele in cauza catre FM LOGISTICS ROMANIA SRL / SEPHORA Str. Bradului, nr. 57, sat Dragomiresti-Deal comuna Dragomiresti-Vale, jud Ilfov, 077095, Romania, telefon + 4 031.432.8880 sau in orice magazin fizic, la alegerea Cumparatorului, in conditiile mai sus descrise.
Sephora nu accepta coletele adresate necorespunzator, la oricare alt punct de lucru sau adresa, chiar daca apartine Sephora.
Nu vor fi acceptate retururi la puncte de livrare/colectare sau transmise prin posta cu ramburs. Retururile catre depozit se efectueaza exclusiv prin curier.
6.5. Dispozitii generale aplicabile returului tuturor produselor
Este obligatoriu ca produsele sa fie returnate catre Sephora intr-o stare care sa permita repunerea lor la vanzare (produse in stare perfecta impreuna cu ambalajul original intact, accesoriile, prospectele, holograma, mostre/cadouri etc) in termen de 14 (paisprezece) zile de la comunicarea deciziei de retragere din contract dar nu mai tarziu in termen de 14 (paisprezece) zile de la data livrarii produselor. Retururile de produse trimise dupa expirarea acestui termen nu sunt acceptate.
Cumparatorul si destinatarul Comenzii, daca acesta difera de Cumparator, sunt informati despre faptul ca utilizarea Formularului de Retur al Sephora si indicarea numarului de Comanda aferent faciliteaza prelucrarea returului de catre Sephora. Cumparatorul sau destinatarul Comenzii, daca acesta difera de Cumparator, este asadar rugat sa utilizeze Formularul de Retur. Acest Formular de Retur este disponibil din contul online al Cumparatorului, la sectiunile „Intrebari Frecvente” sau „Retur produse” (prin click pe „Retur si rambursare” apoi pe „Cum returnez un produs?”) sau prin contactarea Serviciului Clienti Sephora.
Pentru comenzile achitate prin utilizarea unui card cadou (fizic sau digital), se aplica prevederile Regulamentului Cardurilor Cadou Sephora in ce priveste anularea Comenzilor si rambursarea.
In situatia in care Cumparatorul a beneficiat pe Site de o oferta speciala, care îi permitea, in anumite conditii, sa achizitioneze unul sau mai multe produse ofertate in schimbul Comenzii sale sau sa beneficieze fara cost suplimentar de diferite esantioane promotionale, se va considera ca prin exercitarea dreptului sau de retragere acesta din urma nu mai este eligibil pentru a beneficia de respectiva oferta sau de respectivele esantioane. Cumparatorul va trebui sa restituie produsul (produsele) pe care doreste sa il/le returneze doar impreuna cu esantioanele primite respectiv produsul (produsele) achizitionate la oferta in schimbul Comenzii produsului/produselor returnat(e), astfel incat Sephora sa poata da curs cererii sale de retragere.
Potrivit art. 14 (3) din O.U.G. nr. 34/2014, Cumparatorul va fi raspunzator pentru diminuarea valorii (deprecierea) produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si, dupa caz, a functionarii produselor.
Avand in vedere natura produselor cosmetice, pentru produsele - altele decat cele specificate la articolul 16 din OUG nr. 34/2014 - care au fost desigilate si/sau utilizate de catre Cumparator si, prin urmare, nu mai pot fi vandute de catre Sephora, deprecierea produsului va fi considerata integrala (100%).
6.6 Prevederi speciale aplicabile returului in magazinul fizic
Returnarea produselor in magazin, cu respectarea conditiilor prevazute de prezentele TCV, este posibila in toate magazinele fizice Sephora sub conditia prezentarii dovezii valorii si detaliilor Comenzii (de exemplu, un e-mail de confirmare a Comenzii, factura etc.) si a Formularului de retur completat.
Atunci cand Cumparatorul/destinatarul Comenzii nu demonstreaza ca a predat efectiv produsul unui transportator sau unui magazin conform celor de mai sus, toate riscurile legate de returnarea produsului sunt in sarcina Cumparatorului sau a destinatarului Comenzii.
Articolul 7 – Garantii
7.1. Garantiile legale
Toate produsele comercializate pe Site beneficiaza de garantia legala de conformitate (astfel cum este definita de O.U.G. nr. 140/2021 privind anumite aspecte referitoare la contractele de vanzare de bunuri) si de garantia pentru vicii ascunse (astfel cum este definita de art. 2 pct. 21 din O.G. nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor).
Operatorul ce asigura garantiile legale de conformitate si impotriva viciilor ascunse este SEPHORA COSMETICS ROMANIA SA, ale carui date de contact sunt urmatoarele: Mun. Bucuresti, Sectorul 3, Splaiul Unirii nr. 165, Complexul de birouri “Timpuri Noi Square”, Cladirea TN Offices 2, Etaj 7, telefon + 4 031.432.8880, e-mail : suportclienti@sephora.ro.
Sunt exceptate de la aplicarea garantiei produsele modificate, reparate, incorporate sau adaugate de catre Cumparator. Garantia nu va acoperi viciile aparente si nici deteriorarile din timpul transportului sau din cauza unei utilizari eronate.
7.2. Consecintele aplicarii garantiilor
In cadrul garantiei legale de conformitate, SEPHORA se angajeaza, in functie de fiecare situatie in parte:
- fie sa inlocuiasca produsul cu un produs identic, in functie de stocurile disponibile,
- fie sa ramburseze pretul integral sau partial al produsului, daca inlocuirea produsului se dovedeste a fi imposibila. Consumatorul intelege si isi da in mod expres consimtamantul ca rambursarea sumelor sa se efectueze:
- exclusiv prin transfer bancar, care se efectueaza: (i) automat, in urma verificarii si confirmarii de catre Sephora, a indeplinirii conditiilor pentru retragerea din contract, direct in contul din care s-a platit Comanda sau (ii) in contul indicat de Cumparator, pentru comenzile platite prin ramburs, sens in care se obliga sa furnizeze Sephora datele unui cont bancar pentru transferul sumelor, sau
- prin intermediul unei note de credit online (in cazul in care Cumparatorul a efectuat comanda prin accesarea contului de client si a achitat Comanda utilizand o nota de credit existenta sau un card cadou). In orice caz, Consumatorului nu i se vor percepe comisioane ca urmare a unei astfel de rambursari.
Pentru orice cerere legata de garantiile legale, Cumparatorul trebuie sa contacteze Serviciul Clienti prin sectiunea „Contact” de pe Site-ul Sephora sau la numarul de telefon 031.432.8880 (serviciu gratuit + prețul apelului dacă este cazul) in orele de program indicate in sectiunea „Contact” de pe Site-ul Sephora.
Aceste dispozitii se aplica fara a aduce atingere dreptului de retragere prevazut la articolul 6 din prezentele TCV.
Articolul 8 – Rezerva de proprietate
Sephora isi pastreaza dreptul de proprietate deplina si integrala asupra produselor vandute, pana la incasarea integrala a pretului, inclusiv cheltuielile, taxele si contributiile obligatorii.
Articolul 9 – Proprietatea intelectuala
Marca SEPHORA, impreuna cu toate marcile figurative sau nu, toate ilustratiile, imaginile si logotipurile si orice continut de pe Site (inclusiv, dar fara a se limita la Conditiile Generale de Utilizare a Site-ului si prezentul document privind Termenii si Conditiile Generale de Vanzare) sunt si raman proprietatea SEPHORA COSMETICS ROMANIA S.A. sau a titularului drepturilor de proprietate intelectuala in cauza.
Orice reproducere totala sau partiala, modificare sau utilizare a acestor marci, ilustratii, imagini si logotipuri sau a oricarui alt continut de pe Site, indiferent de motiv si pe orice fel de suport, fara acordul expres, scris si prealabil al SEPHORA COSMETICS ROMANIA S.A. sau al titularului drepturilor de proprietate intelectuala in cauza, este strict interzisa. Aceste dispozitii se aplica oricaror drepturi de autor, desene si modele, brevete care figureaza si/sau sunt utilizate pe Site.
Articolul 10 – Probele asupra Comenzii
Sephora implementeaza masuri tehnice si organizatorice pentru a asigura securitatea si confidentialitatea informatiilor personale ale clientilor sai, insa si Cumparatorul joaca un rol in protejarea datelor sale personale. In special, Cumparatorul trebuie sa mentina securitatea identificatorilor si parolelor sale prin necomunicarea acestora nimanui si prin schimbarea regulata a parolei sale.
In lipsa dovezii contrare, orice tranzacție efectuata folosind login-ul si parola Cumparatorului va constitui confirmarea identitatii Cumparatorului, exigibilitatea si validarea Comenzii si a sumelor corespunzatoare.
Evidentele informatice pastrate in sistemele informatice ale Sephora si ale partenerilor sai, cum ar fi transportatorii, vor fi considerate ca dovada a comunicarilor, Comenzilor si platilor efectuate intre Parti. Partile convin ca toate datele, informatiile, fisierele si orice alte elemente digitale comunicate intre parti vor constitui dovezi admisibile, valabile, opozabile si care au forta probanta a unui inscris sub semnatura privata. Partile se angajeaza sa nu conteste admisibilitatea, validitatea, aplicabilitatea sau valoarea probatorie a elementelor mentionate anterior si existente in format electronic. In lipsa probei contrare, aceste elemente vor fi valabile si aplicabile intre parti in acelasi mod, in aceleasi conditii si cu aceeasi forta probanta ca orice document intocmit, primit sau pastrat in scris.
Articolul 11 – Serviciul Clienti
Pentru orice intrebare legata de urmarirea unei Comenzi, un retur, o reclamatie legata de o Comanda sau orice informatii suplimentare, Cumparatorul trebuie sa contacteze Serviciul Clienti Sephora telefonic la +4031.432.8880 (serviciu gratuit + pretul apelului, daca este cazul) de luni pana duminica de la 9:00 la 21:00 sau email la suportclienti@sephora.ro.
La nivel european, Comisia Europeană a inființat o platforma online de solutionare a litigiilor („platforma SOL”), care poate fi accesata aici.
Orice reclamatie depusa de un utilizator al Site-ului, inclusiv orice Cumparator, impotriva Sephora trebuie formulata in termen de maximum 6 (sase) luni de la aparitia evenimentului ce face obiectul reclamatiei. Sephora va furniza un raspuns privind cererile si reclamatiile inregistrate in termen de maximum 30 (treizeci) de zile. Diferendele ce nu au putut fi solutionate pe cale amiabila vor fi deferite spre competenta solutionare instantelor judecatoresti din Romania, fara a exclude posibilitatea interventiei altor institutii de resort.
Articolul 12 – Raspunderea
12.1. Capacitatea
Anterior plasarii Comenzii, Cumparatorul declara ca are capacitate juridica deplina pentru a se angaja in temeiul acestor Termenilor si Conditiilor Generale de Vanzare. Sephora nu poate fi in niciun caz obligata sa verifice capacitatea juridica a vizitatorilor Site-ului si/sau a Cumparatorilor. Prin urmare, in cazul in care o persoana fara capacitate juridica comanda produse pe Site-ul Sephora, reprezentantii legali ai acesteia (in special parinti, tutori) isi vor asuma intreaga raspundere a Comenzii si vor fi obligati sa efectueze plata pretului aferent.
12.2. Forta majora
Sephora nu va fi trasa la raspundere in temeiul obligatiilor rezultate din Termenii si Conditiile de Vanzare in cazul in care neexecutarea obligatiilor sale este cauzata de aparitia unui eveniment de forta majora, astfel cum este definit de legislatia romana, sau oricarui alt eveniment ce nu a putut fi in mod rezonabil controlat exclusiv de Sephora, inclusiv fapta unui tert pentru care Sephora nu raspunde potrivit legii sau fapta Cumparatorului.
Sephora isi declina orice raspundere pentru daunele directe sau indirecte, previzibile sau nu, provocate cu ocazia utilizarii site-ului. In ipoteza in care raspunderea Sephora trebuie stabilita pentru un prejudiciu suferit de un cumparator, exclusiv pentru faptul de a fi plasat o comanda, aceasta este limitata la contravaloarea comenzii achitate de cumparator catre Sephora.
Articolul 13 – Prelucrarea datelor cu caracter personal
Sephora colecteaza datele cu caracter personal ale Cumparatorului, precum si, daca este cazul, pe cele ale destinatarului Comenzii. Cumparatorul este informat despre faptul ca prelucrarea automata a informatiilor, in special gestionarea adreselor de mesagerie electronica a utilizatorilor, a fost declarata la Autoritatea Nationala pentru Supravegherea Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal (notificarea nr. 11467). Scopurile, destinatarii si conditiile in care Sephora colecteaza si prelucreaza datele personale sunt prezentate in documentul „Politica privind Datele Personale si Cookie-urile” de pe Site.
Articolul 14 – Modificarea
Sephora isi rezerva dreptul de a modifica si de a actualiza Termenii si Conditiile Generale de Vanzare fara preaviz. Pentru a fi informat cu privire la eventualele modificari, Sephora il sfatuieste pe Cumparator si, in general, pe orice utilizator, sa reciteasca regulat TCV, „Conditiile Generale de Utilizare a Site-ului”, precum si „Politica privind Datele Personale si Cookie-urile” de pe Site. Comanda va fi reglementata de TCV in vigoare in momentul plasarii Comenzii.
Articolul 15 – Generalitati
15.1 Nulitatea partiala
In situatia in care una sau mai multe dintre clauzele prezentelor TCV sunt considerate ca fiind nule sau declarate nule conform unei legi, unui regulament sau printr-o hotarare judecatoreasca definitiva, celelalte clauze raman in vigoare.
15.2 Nerenuntarea
Fapta uneia dintre Parti de a nu se prevala fata de cealalta Parte de nerespectarea oricarei obligatii rezultate din prezentele TCV, nu va fi interpretata pentru viitor ca fiind o renuntare la respectiva obligatie.
15.3 Legea aplicabila si instanta competenta
Comenzile si contractul de vanzare-cumparare incheiate intre Sephora si Cumparator sunt reglementate de legislatia din Romania, indiferent de tara de resedinta a Cumparatorului si locul plasarii Comenzii.
Orice litigiu in legatura cu existenta, interpretarea, executarea, incetarea sau incalcarea contractului incheiat intre Sephora si cumparator, in lipsa solutionarii amiabile va fi exclusiv de competenta instantelor de judecata din Romania, chiar si in cazul pluralitatii paratilor, conform regulilor stabilite de Codul de procedura civila roman.
Versiunea din 05.09.2024